Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом голови
Дніпропетровського окружного
адміністративного суду
від 02 березня 2023 року № 66-ОД
Комунікаційна стратегія
Дніпропетровського окружного адміністративного суду
на 2023-2025 роки
Зміст
Згідно з Конституцією України правосуддя в нашій державі здійснюють виключно суди. Саме суд забезпечує реалізацію принципу верховенства права та права громадян на справедливе правосуддя.
Стратегія комунікаційної діяльності Дніпропетровського окружного адміністративного суду – це головний документ, який допоможе здійснювати зовнішню та внутрішню комунікацію. Завдяки сукупності різних засобів, методів та технік, які направлені на подання достовірної та своєчасної інформації про діяльність суддів та суду, можна створити діалог з громадськістю, що в свою чергу доведе – судова влада відкрита до спілкування, незалежна від будь-кого та здійснює неупереджене та об’єктивне правосуддя.
Комунікаційна стратегія Дніпропетровського окружного адміністративного суду (далі Комунікаційна стратегія суду) розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Комунікаційна стратегія суду спрямована на виконання важливих завдань судової влади – підвищення рівня довіри громадян до суду, побудову постійного, якісного та зацікавленого діалогу з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, відкритості і прозорості суду та формування позитивного іміджу судової влади в суспільстві.
Контроль комунікаційної діяльності Дніпропетровського окружного адміністративного суду здійснює голова суду.
Відповідальні за виконання та координацію: прес-секретар суду (у разі відсутності) начальник відділу забезпечення діяльності голови суду та судді-спікери Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Зміст та структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на Конституції України, Законах України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні в засобах масової інформації», «Про інформацію», Кодексі суддівської етики та інших нормативних актах, які регулюють діяльність у цій сфері.
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
Дніпропетровський окружний адміністративний суд здійснює свою внутрішню та зовнішню комунікаційну діяльність завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій, веденню внутрішнього документообігу управлінню апаратом суду та донесенню інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через друковані видання, телебачення, радіо та інтернет ЗМІ.
Задля широкого та системного висвітлення діяльності суду в засобах масової інформації в Дніпропетровському окружному адміністративному суді створено окрему посаду прес-секретаря суду. В його обов’язки входить:
Один зі способів реалізації комунікаційної діяльності Дніпропетровського окружного адміністративного суду – це взаємодія з громадськістю шляхом надання відповідей на запити та звернення в порядку встановленому Законом України «Про доступ до публічної інформації» та Законом України «Про звернення громадян».
У приміщенні суду є інформаційні стенди, де відвідувачі можуть дізнатися необхідну інформацію: ознайомитися з переліком справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами та графіком прийому громадян керівництвом Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
На офіційній сторінці Дніпропетровського окружного адміністративного суду на веб-порталі «Судова влада України» розміщена загальна інформація про суд, постійно публікується інформація щодо розгляду справ, які становлять значний суспільний інтерес, актуальна інформація для відвідувачів суду та учасників судових проваджень, зразки типових заяв, тощо.
Дніпропетровський окружний адміністративний суд прагне відкритості у своїй роботі, тому веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:
Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування думки громадян , які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду.
3. Цільові аудиторії суду
Відповідно до цілей та актуальних проблем Дніпропетровського окружного адміністративного суду, цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
Зовнішні:
Основними принципами комунікаційної діяльності Дніпропетровського окружного адміністративного суду є:
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи. Обираючи засоби комунікації із учасниками судового процесу, потрібно розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще обирати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв’язків із громадськістю:
Канали комунікації зі ЗМІ:
Засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей:
Канали комунікації зі школярами:
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень є:
Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами є:
Мета комунікаційної стратегії Дніпропетровського окружного адміністративного суду – формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Дніпропетровського окружного адміністративного суду, як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
№ з\п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Очікуваний результат |
Орієнтовна дата проведення |
Примітки |
|
Внутрішня комунікація |
|
|
|
|
1. |
Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Постійно |
|
2. |
Організація та проведення тренінгів з питань спілкування з відвідувачами суду |
Судді, працівники апарату, керівники відділів |
Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії |
Протягом вказаного періоду |
|
3. |
Організація та проведення заходу «Патріотична година» |
Судді, працівники апарату, керівники відділів |
Працівники суду матимуть змогу спілкування з військовими ЗСУ, українськими політиками, державними діячами, волонтерами, ставити їм свої запитання та отримувати відповіді з «перших вуст». |
Один раз на місяць |
|
|
Зовнішня комунікація |
|
|
|
|
4. |
Допомога ЗСУ |
Захисники та захисниці Збройних Сил України, які героїчно боронять нашу державу |
Наближення Перемоги України та відновлення Миру |
Постійно та на час воєного стану |
|
5. |
Соціально-благодійна робота |
Дитячі будинки, сім’ї переселенців з дітьми, медичні установи |
Соціальна підтримка, допомога, підвищення рівня обізнаності у правових питаннях. Залучення до заходів у суді (Дні відкритих дверей, Урок справедливості, конкурси малюнку тощо. Здача донорської крові для бійців ЗСУ |
Постійно |
|
6. |
Оновлення інформації всіх розділів інтернет-сторінки ДОАС на офіційному веб-порталі Судова влада України» |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
Постійно |
|
7. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
Протягом вказаного періоду (у разі оновлення інформації) |
|
8. |
Проведення інформаційно-просвітницької роботи |
Студенти, школярі |
Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду |
Протягом вказаного періоду |
|
9. |
Дні відкритих дверей |
Студенти вишів, ліцеїв, школярі |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
Протягом вказаного періоду |
|
10. |
Інтерв’ю суддів -спікерів для ЗМІ щодо діяльності суду |
Цільові аудиторії |
Інформування про роботу суду, підвищення авторитету суду, підвищення рівня обізнаності населення про судову систему |
Протягом вказаного періоду |
|
11. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії (за результатами моніторингу) |
Покращення сприймання громадянами роботи суду, підвищення довіри до роботи суду |
Постійно |
|
12. |
Опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду (анкетування) |
Відвідувачі суду |
Підвищення довіри громадськості до роботи суддів та судової системи загалом, покращення сприйняття громадянами роботи суду |
Кінець півріччя (2 рази на рік) або кінець року (раз на рік) |
|
Для Дніпропетровського окружного адміністративного суду, як джерела інформації, дуже важливою є результативність комунікаційного процесу – згода, взаєморозуміння між учасниками комунікації, зміна у свідомості та поведінці отримувача інформації.
Найвищою оцінкою реалізації комунікаційної стратегії суду буде розуміння громадянами результатів роботи суду та прийнятих судових рішень.
Саме розуміння роботи може підвищити довіру громадян до системи судочинства, а за відсутністю відкритості та прозорості роботи суду – такого розуміння не буде. Суди повинні сприйматись громадськістю як установи, які дійсно стоять на її захисті.
Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити та бути впевненим у тому, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону. Зміни в оцінках роботи суду можуть бути лише як результат діалогу суду з громадою.
За результатами впровадження комунікаційної стратегії очікується:
- формування поваги до судового рішення та позитивного іміджу судової влади;
- підвищення рівня правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах;
- зростання рівня довіри громадян до суду, підвищення авторитету суду через відкритість та прозорість діяльності суду.
- усунення негативних тенденцій у виставленні діяльності судової системи.
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:
- визначення співвідношення між кількістю інформації, що надається судом, і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;