Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Про це ідеться у постанові «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо свободи мирних зібрань», яку ухвалено пленумом Вищого адміністративного суду та направлено до Ради з питань судової реформи, передає «Закон і Бізнес».
Як зазначили у ВАСУ, не зважаючи на існування кількох законопроектів про мирні зібрання, є підстави вважати, що відповідних нормативний акт не буде прийнято у найближчий час, оскільки багато громадських організацій не підтримують його прийняття, мотивуючи тим, що правове регулювання обмежить право громадян на проведення акцій протесту і мітингів.
Проте Вищому адміністративному суду вдалося запевнити представників громадських організацій у потребі врегулювати певну процедуру розгляду спорів даної категорії, назвавши кілька вимог, які має виконати позивач при спрямуванні скарги до суду.
Зокрема, позовна заява має бути підписана керівником органу виконавчої влади або особою, яка його заміщує. Під час подання позову скаржник має направити копії позовної заяви та документів відповідачу та третім особам на електронну пошту, крім того,
оприлюднити інформацію про звернення до суду на своєму офіційному сайті.
Також пропонується звільнити сторони від сплати судового збору, встановити строк розгляду спору – два календарних дні. Крім того, пропонується обов’язково передбачити участь позивача при розгляді справи до завершення судового засідання.
У той же день Пленум ВАСУ ухвалив ще ряд постанов. Зокрема, рекомендував суддям адмінсудів враховувати під час ухвалення рішень у справах Довідку щодо узагальнення практики застосування адміністративними судами положень Митного кодексу України в редакції від 13 березня 2012 року.
На тому ж засіданні пленум доручив довести до відома суддів адмінсудів огляд практики застосування адміністративними судами статті 267 Кодексу адміністративного судочинства України (судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах); довідку щодо допуску і доступу представника позивача до матеріалів адміністративної справи, які містять державну таємницю; правовий висновок щодо дискреції Президента при виданні указів, якими вводяться в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України.