flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Дніпропетровський окружний адміністративний суд - суд адміністративної юрисдикції, який вирішує адміністративні спори як суд першої інстанції.

 

Юрисдикція Дніпропетровського окружного адміністративного суду поширюється на територію м. Дніпра та Дніпропетровської області.

 

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

 

Юрисдикція адміністративних судів відповідно до частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України поширюється на публічно-правові спори, зокрема:

 

1) спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження;

 

2) спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;

 

3) спорах між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;

 

4) спорах, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;

 

5) за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом;

 

6) спорах щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму;

 

7) спорах фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації;

 

8) спорах щодо вилучення або примусового відчуження майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності;

 

9) спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов'язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб;

 

10) спорах щодо формування складу державних органів, органів місцевого самоврядування, обрання, призначення, звільнення їх посадових осіб;

 

11) спорах фізичних чи юридичних осіб щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони", за винятком спорів, пов'язаних із укладенням договору з переможцем переговорної процедури закупівлі, а також зміною, розірванням і виконанням договорів про закупівлю;

 

12) спорах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів охорони державного кордону у справах про правопорушення, передбачені Законом України "Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень".

 

Юрисдикція адміністративних судів згідно з частиною другою статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України не поширюється на публічно-правові справи:

 

1) що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України;

 

2) що мають вирішуватися в порядку кримінального судочинства;

 

3) про накладення адміністративних стягнень, крім випадків, визначених цим Кодексом;

 

4) щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) громадського об'єднання, саморегулівної організації віднесені до його (її) внутрішньої діяльності або виключної компетенції, крім справ у спорах, визначених пунктами 9, 10 частини першої цієї статті.

 

Відповідно до статті 25 Кодексу адміністративного судочинства України (Підсудність справ за вибором позивача), адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об’єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

 

Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.

 

У разі невизначеності цим Кодексом територіальної підсудності адміністративної справи така справа розглядається адміністративним судом за вибором позивача.

 

Згідно зі статтею 26 Кодексу адміністративного судочинства України (Підсудність справ за місцем проживання або місцезнаходженням відповідача), позови до фізичної особи пред’являються в суд за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем її проживання або перебування, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

 

Позови до юридичних осіб пред’являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

 

Нормативно-правові засади діяльності Дніпропетровського окружного адміністративного суду:

 

Конституція України;

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод;

Кодекс адміністративного судочинства України;

Закон України "Про судоустрій і статус суддів";

Закон України "Про доступ до судових рішень";

Закон України "Про державну службу";

Закон України "Про звернення громадян";

Закон України "Про судовий збір";

Закон України "Про доступ до публічної інформації";

Інструкція з діловодства в адміністративних судах України;

Положення про автоматизовану систему документообігу суду;

Засади використання автоматизованої системи документообігу та формування колегій у Дніпропетровському окружному адміністративному суді.