flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Дніпропетровському окружному адміністративному суді

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом  Голови Дніпропетровського окружного адміністративного суду

від 3 серпня 2011 року     31-з


 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про забезпечення доступу до публічної інформації

у Дніпропетровському окружному адміністративному суді

 

Розділ I. Загальні положення

             1.1.  Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Дніпропетровському окружному адміністративному суді (далі – Суд).

            Термін «публічна інформація» в цьому Положенні вживається в значенні, визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації».

            1.2.  Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації».

            1.3. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації отриманої або створеної під час здійснення судочинства Судом, під час виконання судових рішень, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальними законами.

            1.4. Структурні підрозділи Апарату Суду забезпечують виконання Судом обов’язку із оприлюднення публічної інформації, одержаної чи створеної у межах їх компетенції, та забезпечують  виконання Судом обов’язку із надання доступу до публічної інформації за відповідними напрямками.

 

Розділ II. Забезпечення доступу до публічної інформації
про діяльність Суду

 

            2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду забезпечується шляхом:
            1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації;
            2) розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті Суду в мережі Інтернет;
            3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні Суду;
            4) надання інформації за запитами про публічну інформацію;
            5) опублікування публічної інформації у журналах «Урядовий Кур'єр», «Голос України», «Вісник Придніпров'я».

                        2.2.  Інформація про діяльність Суду може надаватися в усній та письмовій формах та у вигляді документованої інформації, в тому числі у електронному вигляді.

 

 

            Інформацією про діяльність Суду є інформація про:

            місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв’язку,адресу офіційного веб-сайту та адресу електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
            прізвище, ім'я та по-батькові,контактний номер телефону або іншого засобу зв'язку, Голови та  керівників структурних підрозділів, основні функції структурних підрозділів, крім випадків, коли ці відомості належать до інформації з обмеженим доступом;

            розклад роботи та графік прийому громадян;

            вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;

            перелік та умови надання послуг, форми і зразки документів, необхідних для надання послуг, правила їх оформлення;

            порядок складання, подання запиту на інформацію до Суду;

            систему обліку, види інформації, якою володіє Суд;

            банківські реквізити для сплати державного мита (судового збору).

           

            2.3.  Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається по телефону структурними підрозділами або уповноваженими посадовими особами.

 

                        У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, копія з такої інформації надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в Суді або в іншій формі.

 

            2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.

 

            2.5. Не належать до публічної інформації:

            інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено чинним законодавством;

            внутрішньо-організаційна інформація, в т.ч. внутрівідомча службова кореспонденція, доповідні та службові записки, рекомендації, проекти будь-яких документів тощо.;

            інформація, яка міститься в матеріалах судових  справ.

 

            2.6. Інформацією з обмеженим доступом у Дніпропетровському окружному  суді  є:

            1) конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов;

            2) таємна інформація – інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю;

            3) службова інформація - інформація, що міститься в документах, яким присвоєно гриф «для службового користування» або інша інформація віднесена згідно із законом до службової інформації.

 

            2.7.  Особами, відповідальними за підготовку матеріалів за запитами на інформацію, є начальники відділів  апарату Суду (або осіб, які їх заміщають) в межах своєї компетенції.

 

                        2.8. Підготовку проекту відповіді на запит про отримання публічної інформації щодо діяльності Суду забезпечує аналітично-статистичний відділ на основі матеріалів, наданих:

 

            щодо інформації з автоматизованої системи діловодства Суду - начальником аналітично-статистичного відділу;

            щодо документів, що зберігаються в архіві Суду – начальником відділу документального забезпечення;

 

            про день, час і місце розгляду судових справ:

            - в усній формі (за телефоном) – начальник аналітично-статистичного відділу;

            - в письмовій формі (за письмовими запитами) – начальник аналітично-статистичного відділу;

 

            про доступ до судових засідань у Суді – начальником відділу документального забезпечення;

 

            про прийом громадян у Суді – начальником аналітично-статистичного відділу;

 

            особисті дані працівників суду з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних; про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад – начальником відділу кадрової роботи та державної або начальником відділу планово-фінансової  діяльності, бухгалтерського обліку та звітності, відповідно (посадова особа, інформація про яку надається, завчасно повідомляється про інформацію, що буде надана запитувачу і про адресата (запитувача) інформації (ПІБ, адреса проживання запитувача, мета збору інформації про особу);

 

            про бюджет за бюджетними програмами за кодами економічної класифікації видатків бюджету; про виконання результативних показників, що характеризують виконання бюджетної програми – начальником відділу планово-фінансової  діяльності, бухгалтерського обліку та звітності;

 

            про нормативно-правові засади діяльності Суду; висновки на проекти нормативно-правових актів, які стосуються судової системи та діяльності Суду; відомості з бібліотечного фонду Суду – начальником аналітично-статистичного відділу;

 

            про статистичні дані щодо здійснення адміністративного судочинства Судом, що відображені у звітах, матеріали аналізів та узагальнень судової практики Суду – начальником аналітично-статистичного відділу;

 

            про матеріально-технічне забезпечення Суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території; господарське забезпечення заходів, які проводяться Судом; створення працівникам безпечних умов праці, надання їм допомоги у вирішенні соціально-побутових питань, забезпечення житлом; охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку; організацію медичного обслуговування суддів та працівників апарату – начальником відділу матеріально-технічного та господарського забезпечення;

 

            про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних Суду – начальником відділу матеріально-технічного та господарського забезпечення;

 

            про порядок акредитації представників засобів масової інформації, наповнення інформацією веб-сайту Суду – керівником апарату суду;

 

            2.9. Надання публічної інформації здійснюється за підписом Голови суду, його заступників або керівника Апарату суду або особи, яка його заміщує, відповідно до компетенції, визначеної Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

 

Розділ III. Надання  публічної інформації про діяльність Суду

 

            3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації забезпечується аналітично-статистичним відділом відповідно до законодавства України.  

 

            3.2.  Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду, зокрема, підлягають:

            1) інформація про діяльність Суду:

            місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв’язку, адресу офіційного веб-сайту та адресу електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
            прізвище, ім'я та по батькові, службові номери засобів зв'язку, адреси електронної пошти Голови та його заступників, а також керівників структурних підрозділів, основні функції структурних підрозділів, крім випадків, коли ці відомості належать до інформації з обмеженим доступом;

            розклад роботи та графік прийому громадян;

            вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
            порядок звернення до Суду  учасників судового процесу;

            2) правила внутрішнього трудового розпорядку Суду;

            3) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;

            4) аналізи судової статистики та узагальнення судової практики;

            5) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;

            6) інформація про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні Суду;

            7) банківські реквізити для сплати державного мита (судового збору);

            8) інші відомості про діяльність Суду, які можуть бути віднесені до публічної інформації.

 

            3.3. Рішення Суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень». 

 

            3.4. У приміщенні Суду на інформаційному стенді розміщується інформація:

            1) пов’язана з розглядом справ у Суді;

            2) про порядок роботи Суду, включаючи порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, з питань, пов’язаних з організацією діяльності Суду;

            3) відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в Суді;

            4) банківські реквізити для сплати державного мита (судового збору);

            5) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність Суду.

 

            3.5. Порядок доступу осіб, указаних у пункті 3.5, до приміщення Суду і зали судових засідань регулюється Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 1003дск/149/04дск  від 06.09.2004р.  Про затвердження Інструкції про порядок організації підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорони приміщення суду, Наказом Держаної судової адміністрації  України № 102/765 від 12.09.2005р. Про затвердження Правил пропуск осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів.

            3.6. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати у  кабінеті здачі поштової кореспонденції та/або на офіційному веб-сайті Суду (додаток 1 до Положення).

            У разі якщо з поважних причин (інвалідність, явні обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит самостійно, допомогу в оформленні запиту надає відповідальна особа підрозділу зі звернення громадян, яка зазначає в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надатє копію запиту особі, що його подала.

            Форма електронного запиту містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 2 до Положення).

 

Розділ IV. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію

 

4.1.  Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються у відділі документального забезпечення  відповідно до Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах  з урахуванням вимог цього Положення.

 

4.2.  Запити на інформацію реєструються в автоматизованій системі діловодства Суду.

 

4.3.  Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції відділ  документального забезпечення Суду виокремлює запити на інформацію і невідкладно передає їх для накладення резолюції Голові Суду чи його заступнику, керівнику апарату Суду відповідно до компетенції, визначеної Законом України «Про судоустрій та статус суддів».

 

4.4.  У випадках коли запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності Суду, відповідальними за надання відповідей на запит визначаються керівник апарату суду та відповідні начальники відділів згідно з напрямами їхньої діяльності.

Відповідальним за надання відповіді на такий запит є начальник аналітично-статистичного відділу. Керівники інших відділів, визначені у резолюції як співвиконавці, зобов’язані не пізніше двох робочих днів з дня отримання Судом запиту надати до аналітично-статистичного відділу відповідні документи, інформацію, пояснення. У разі необхідності відповідальна за підготовку публічної інформації особа має право самостійно встановити виконавців відповідно до напрямків діяльності структурних підрозділів.

 

4.5. Після реєстрації запит невідкладно передається на ознайомлення Голові суду, його заступнику або керівнику апарату суду і в той же день з відповідною резолюцією передається начальнику аналітично-статистичного відділу (або особі, яка його заміщує) та співвиконавцям.

 

4.6. Запити у вигляді електронного документу з відповідним електронним підписом запитувача, що надійшли на визначену електронну адресу суду реєструються та опрацьовуються уповноваженим працівником відділу документального забезпечення в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.

 

4.7. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації у вигляді електронного документа або в іншій формі.

Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію повертаються до відповідних структурних підрозділів для зберігання згідно зі Зведеною номенклатурою справ Суду. Електронний запит, що не містить електронного підпису та адреси запитувача вважаються анонімними і відповідь на них не підлягають задоволенню.

 

4.8. Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

 

4.9. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних керівник Підрозділу організації доступу, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку він повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

 

4.10.  У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.

 

Розділ V. Порядок надання інформації про діяльність Суду

 

5.1. Відповідь на запит готується начальником аналітично-статистичного відділу та підписується Головою Суду, його заступником або керівником апарату Суду відповідно до визначеної компетенції.

 

5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.

 

5.3. У випадку якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.

Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з спеціалістом відповідальним за режимно-секретну та мобілізаційну роботу.

 

5.4.  Відповіді на запити підлягають обов’язковій реєстрації в Суді.

 

5.5. Інформація на запит надається безкоштовно.

У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк. Начальник аналітично-статистичного відділу, не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Судом запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.

Розмір витрат на копіювання та друк копій документів та порядок відшкодування цих витрат визначається Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації затвердженої Постановою КМУ від 13.07.2011 року № 740.

 

5.6. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції передбаченої законодавством, володіти інформацією щодо якої зроблено запит;

2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;

3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:

ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;

загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
            Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.

 

5.7 Аналітично-статистичний відділ  Апарату Суду забезпечує:

- надання консультацій під час оформлення запиту, якщо особа складає його у Суді;

- оформлення запиту на інформацію, якщо особа з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) не може це зробити самостійно.

- інформування начальників відділів  про наміри запитувача реалізувати право на роботу з документами, їх фотографування, копіювання, сканування, записування на будь-які носії інформації тощо.

 

Розділ VІ. Відповідальність за порушення
законодавства про доступ до публічної інформації у Суді

 

6.1. Відповідальність за порушення у сфері доступу до публічної інформації визначається відповідно до чинного законодавства України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказом Дніпропетровського окружного адміністративного суду     від 3 серпня  2011 р. №31-з

 

 

 

 

 

 

Форма запиту на отримання публічної інформації

ЗАПИТ

на отримання публічної інформації 

 

Розпорядник інформації     Дніпропетровський окружний               

                                                адміністративний суд

Кому     Голові Дніпропетровського окуржного адміністративного суду

(або)     Заступнику голови Дніпропетровського окружного адміністративного суду

(або)    Керівнику апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду

 

П.І.Б. запитувача

або

організація, юридична особа

П.І.Б. представника запитувача. посада

 

 

 

Вид, назва, реквізити чи зміст документа, до якого Ви б хотіли отримати доступ

 

 

Або

Я б хотів отримати доступ до інформації про …

 

/Загальний опис інформації/

 

Прошу надати мені відповідь у визначений законом термін.

Відповідь надати:

 

Поштою або

Електронною поштою

/Вказати  адресу/

 

Факсом

/Вказати номер факсу/

 

В усній формі

/Вказати номер телефону/

 

Підкреслити обрану категорію

  

Контактний телефон

 

 

Дата запиту, підпис

 

 

Зареєстровано ____________________________________________

                       _________________________________________________________

 

 

 

Додаток 2

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказом Дніпропетровського окружного адміністративного суду      від 3 серпня  2011 р. № 31-з

 

 

 

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

щодо заповнення електронного запиту на інформацію

 

Текст електронного запиту має бути підписаний електронним підписом запитувача.

Текст електронного запиту повинен містити одне питання та не перевищувати 1 000 знаків. Запит не повинен вміщувати вкладених файлів.

Усі поля в електронній формі запиту підлягають обов’язковому заповненню. Електронний запит з неналежно заповненими або незаповненими полями у Дніпропетровському окружному суді не розглядається.

Скарги, порядок розгляду яких регулюється процесуальним законодавством, а також запити на інформацію, тексти яких містять більше 1 000 знаків, копії документів, фотографії та інші вкладення, можуть бути направлені до Дніпропетровського окружного адміністративного суду  поштовим зв’язком або через вікно прийму Дніпропетровського окружного адміністративного суду  (49000, м.Дніпропетроваськ, вул.Академіка Янгеля, буд.4).

         Відповідь на електронний запит направляється на адресу електронної пошти, вказану запитувачем, у терміни, встановлені законодавством.